Oopsies

Dagens frukost:

Oopsie med bregott, ost, ägg/räkröra (färdig från ICA 2 % kolhydrater) gurka och rödlök med en kopp te.



Recept på riktigt goda oopsies...

3 ägg
50 gram keso
50 gram philadelphiaost
1 tsk bakpulver

Vispa äggvitorna för sig till ett hårt(!) skum
Blanda gulor, philadelphiaost, keso och bakpulver i en annan skål och väd sedan försiktigt ner det i det hårda äggskummet. Klicka ut på bakplåtspapper (en sats blir 6 "tekakor" för mig) och strö seasamfrö över. Grädda 20 min i ugnen eller tills de har en fin färg. Låt stå kvar i ugnen på eftervärmen, gärna 20 min eller mer så de verkligen får "torka" och inte blir mjuka/gegiga i mitten.

Kan förvaras någon/några dagar i kylskåp, hos oss tar de dock slut direkt. Såååå goda! Funkar även som bas i bakelse, jag har serverat med visoad grädde på, hyvlad choklad och hallon. Jätte gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0